ADIM ADIM ERASMUS HAREKETLİLİĞİ

 

 

İlk Adım: BAŞVURU

 

Hangi Hareketlilik Türüne Başvurmak İstiyorsunuz?

Erasmus+ Öğrenci Hareketliliği ile ilgili bilgilendirmeyi buradan okumalısınız. Bu bilgiler dahilinde, öncelikle hangi hareketlilik türüne (Erasmus+ Staj veya Erasmus+ Öğrenim) başvurmak istediğinize karar vermelisiniz.

 

Başvuruyu nasıl yapacağım?

 

Erasmus koordinatörlüğü genellikle Güz dönemi Kasım’da, Bahar dönemi ise Mart ayında olmak üzere birden fazla başvuru alır. Başvurular başlamadan bir ay içerisinde ilanlar erasmus.isparta.edu.tr, Twitter (@isubuinterntnl) ve Instegram (@ispartainternational) sayfalarında duyurulur.  Başvurular açıldığında erasmus.isparta.edu.tr’de yer alan **BAŞVURU** linki aktif olacaktır. Bu linke tıklayarak;

  1. Formu doldur kısmından soruları yanıtlamanız, 
  2. Dosya yükle kısmından son trankript, imzalı başvuru taahhütnamesi (ve varsa kabul mektubu, dil belgesi, şehit yakını vb. diğer gerekli belgeleri) yüklemeniz, 
  3. Başvuruyu tamamla kısmında başvurunuzu sonlandırmanız gerekmektedir.

 

Başvuru yaparken nelere dikkat etmeliyim?  

 

  • Her başvuru ilanının kendine özgü takvimi ve kendine özgü kuralları olabilir: örneğin bazı ilanlara sadece belirli bölümlerin öğrencileri başvuru yapabilmektedir ya da belirli bir dönem içerisinde yurtdışından dönülmüş olması gerekmektedir. Bu nedenle, başvuru yapacağınız ilanının detaylı ilan metnini dikkatlice okumanız gerekmektedir.

 

  • Erasmus+ Öğrenim Hareketliliğine başvuru yapacaksanız: erasmus.isparta.edu.tr sayfasından ulaşabileceğiniz İkili anlaşmalar listesini dikkatlice inceleyip, kendi bölümüze uygun üniversitelerden üç tanesini belirmeniz gerekmektedir. Unutmayınız ki, puanlarınız yüksek olsa bile, eğer tercihleriniz yanlış yaparsanız (bölümünüzün o üniversiteyle anlaşması yok ise) yerleşemeyebilirsiniz ve yanlış tercih nedeniyle yerleşememenizden koordinatörlüğümüz sorumlu tutulamaz.

 

  • Erasmus+ Staj Hareketliliğine başvuru yapacaksanız: Staj hareketliliklerinde, staj yapılacak kurumu (özel şirketler, kamu kurumları, üniversiteler vb. olabilir) bulmak öğrencinin sorumluluğundadır. Öğrenci ilan metnini dikkatlice okuyup, verilen takvim içerisinde staj hareketliliğini gerçekleştirmek zorundadır. Unutmayınız ki, staj kabul mektubu ile başvuru yapan öğrenciler +10 puan ile desteklenerek kazanma şanslarını arttıracaktır. 

 

Başvurumu yaptım, şimdi ne yapmalıyım?

 

Başvurduğunuz ilan takviminde belirtildiği tarihte asgari kriterleri sağlayan öğrenciler erasmus.isparta.edu.tr adresinde yayınlanacaktır. Bu listede yer alan başvurusu kabul edilen öğrenciler, Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yapılacak Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavına katılabilecektir. Kurumumuz yalnızca İngilizce sınavı yapmaktadır, başka bir dilde başvuru yapmak isteyen öğrenciler ÖSYM’nin denklik verdiği sınav sonuçlarıyla başvurmalıdır. Yabancı Dil Sınavında taban puan 50’dir. Sınava giren öğrenciler buradaki kriterlere göre puanlanır, bu puanlama sonucunda asil ve yedek listeleri açıklanır. Sonuçlar açıklandığında ilan takviminde belirlenen tarihler arasında itiraz ve feragatler alınarak değerlendirilir. Bu değerlendirme sonucunda nihai liste açıklanır.

 

İkinci Adım: HARAKETLİLİK ÖNCESİ

 

Erasmus+ programına katılmak için ASİL olarak seçildim, şimdi ne yapmalıyım?

 

Erasmus Staj Hareketliliğine katılacak öğrenciler:    Staj hareketliliği için başvuru yapıp asil olarak seçilen öğrenciler, eğer başvuru sırasında bir kabul mektubu sunmadıysa, ilk olarak kabul mektubu bulmalıdır. Staj yapılacak kurum anlaşmalı bir kurum olmak zorunda değildir. Öğrenciler, Erasmus programının uygulandığı herhangi bir ülkede, kendi bölümleriyle ilgili özel veya kamu kuruluşlarında staj yapabilir. Staj yeri bulma konusunda buradan bilgi desteği alabilirsiniz.

 

Erasmus Öğrenim Hareketliliğine katılacak öğrenciler:    Erasmus Ofisi yerleştiriğiniz üniversiteye sizin için mail atacaktır. Üniversitenin kontenjanı varsa, size başvuru için gerekli belgelerin olduğu bir liste gönderilecektir. Bu listedeki tüm belgeleri, size atılan mailde belirtilen tarihe kadar tamamlamanız istenecektir. Bu belgeler arasında genellikle şunlar bulunmaktadır; Learning Agreement for Study (orada alacağınız derslerin seçimi ve eşleştirilmesi), başvuru formu, vesikalık fotoğraf, kimlik-pasaport fotokopisi, yurt başvurusu formu vb.

 

Staj kabul mektubu aldım, şimdi ne yapmalıyım?

Staj mektubunu Erasmus ofisine iletmelisiniz. erasmus.isparta.edu.tr sitesinde “Belgeler” kısmında yer alan Learning Agreement for Traineeship belgesini doldurmalısınız. Bu kısımda aynı zamanda belgenin nasıl doldurulacağı ile ilgili bir rehber de bulunmaktadır. Bu belgede stajınızın başlangıç ve bitiş tarihlerini yazmayı unutmayınız. Öğrenci, gönderen kurumun bölüm koordinatörü ve staj yapılan kurumdaki yetkili tarafından imzalandığında Erasmus Ofisine teslim edilmelidir.

 

Learning Agreement’ım tamamlandı, şimdi ne yapmalıyım?

Learning Agreement’larınız bölüm/anabilim dalı ve fakülte/ensititü yönetim kurulundan geçmelidir. Bu işlem yaklaşık olarak iki haftayı bulmaktadır. Kurul kararı alınmasının ardından Erasmus ofisi öğrencilere vizede kullanacakları bir resmi bir yazı hazırlar. Bu nedenle öğrencilerin bu iki haftayı diğer vize belgelerini hazırlamak için değerlendirmeleri tavsiye edilmektedir. Öğrenciler vize başvurularınızı yapmakla sorumludur. Bu aşamada Erasmus ofisi öğrencilere bir finansal destek sağlamaz.

 

Vize başvurumu yaptım, şimdi ne yapmalıyım?

Vize başvurunuzun sonucunu beklerken, hibe sözleşmenizin yapılabilmesi için Erasmus Ofisine teslim etmeniz gereken diğer belgeleri hazırlayabilirsiniz.

Bunlar:

1. Giden Öğrenci Taahütnamesi

2. Avro Hesabı Hesap bildirim dilekçesi, Avro hesabı hesap cüzdan fotokopisi (veya internet şubesi çıktısı),

3. Sigorta fotokopisi;    

  • Öğrenim öğrencileri için Sağlık Seyahat Sigortası, 
  • Staj öğrencileri için Sağlık Seyahat ve Kaza Mesuliyet Sigortası.

 

Vizemi aldım, şimdi ne yapmalıyım?

Yukarıda sayılan tüm belgelerini tamamlamış ve vize fotokopilerini teslim etmiş öğrencilere OLS sınavı tanımlanır. Bu sınavı tamamlayan öğrenciler artık hibe sözleşmelerini imzalayarak hibelerinin %80’inini alabilirler. Hibenin geri kalanı hareketliliğin başarıyla tamamlanması ve dönüş sonrası evrakların eksiksiz teslim edilmesi halinde verilecektir. Hibelerini alan öğrenciler, uçak biletini aldıktan sonra Erasmus ofisine fotokopisini iletmelidirler.

 

 

Üçüncü Adım: HAREKETLİLİK SIRASINDA

 

Ders değişikliği yapmam gerekiyor, ne yapmalıyım?

Eğer gitmeden önce aldığınız derslerden açılmayan veya benzer sebeplerle derslerde değişiklik yapmanız gerekiyorsa, hareketliliğininiz başlamasına tekabül eden dört hafta içinde ekle sil yapmanız gerekmektedir. “Learning Agreement for Study” formunun “During the mobility” kısmını doldurarak sizin, Isparta’daki bölüm koordinatörünüzün ve ev sahibi kurumdaki bölüm koordinatörünüzün imzasıyla (üç imzalı) Erasmus Koordinatörlüğüne mail yoluyla iletmeniz gerekmektedir.

 

 

Dördüncü Adım: HAREKETLİLİK SONRASI

 

Dönüş sonrası teslim etmem gereken belgeler nelerdir?

 

Katılım Belgesi: Ev sahibi kurumdan Erasmus hareketliliğine katıldığınıza dair almanız gereken belge.

Transkript (Öğrenim): Hibenizin %20’sini alabilmeniz için, derslerin en az %80’inden başarılı olmuş olmanız gerekmektedir. (Staj öğrencileri için transkript teslim etme zorunluluğu yoktur.)

Learning Agreement: Learning Agreement belgesinin “After the Mobility” kısmının doldurulmuş ve imzalatılmış hali.

Pasaport: Pasaportunuzun ülke giriş ve çıkış damgalarının olduğu sayfalarının fotokopisi.

OLS Sınavı: Hareketliliğinizin tamamlanması ve hibenizin geri kalanının yatırılabilmesi için OLS dönüş sınavına girmeniz gerekmektedir.