PERSONEL HAREKETLİLİĞİ (STAFF MOBILITY)
Kimler Başvurabilir?
- Isparta
Uygulamalı Bilimler Üniversitesinin kadrolu veya sözleşmeli personeli
başvuruda bulunabilir.
- Kadrosu
farklı bir kurumda olup da sözleşmeli olarak başka bir yükseköğretim
kurumunda çalışmakta olan personel, hareketliliğe kadrosunun bulunduğu
değil fiilen çalıştığı kurumda başvurur.
- Hizmet
alımı yolu ile yükseköğretim kurumunda istihdam edilen personel ile
yükseköğretim kurumu arasında sözleşme olmadığından, bu kişiler personel
hareketliliğinden faydalanamaz.
Personel Hareketliliği faaliyeti 2 şekilde
gerçekleştirilebilmektedir:
Personel Ders Verme Hareketliliği (Staff Mobility for
Teaching-STA)
- ISUBÜ’de
görevli öğretim üyesi (Profesör, Doçent ve Dr. Öğretim Üyesi), Dr.
Araştırma Görevlisi ve Öğretim Görevlisi (ders veren) kadrolarındaki
akademik personel başvurabilir.
- Personel
ders verme hareketliliği, ISUBÜ’de ders vermekle yükümlü olan bir
personelin, program ülkelerinden birinde ikili anlaşmamız olan ECHE sahibi
bir yükseköğretim kurumunda öğrencilere ders vermesine ve ders vermeye
ilişkin olarak karşı kurumla ortaklaşa akademik/eğitsel faaliyetler
gerçekleştirmesine imkân sağlayan faaliyet alanıdır.
Personel Eğitim Alma Hareketliliği (Staff Mobility for
Training-STT)
- ISUBÜ’de
görevli Araştırma Görevlisi, Öğretim Görevlisi (ders veren veya vermeyen)
ve idarî personel kadrolarındaki personel başvurabilir.
- Personel
eğitim alma hareketliliği, ISUBÜ’de istihdam edilmiş bir personelin,
program ülkelerinden birinde eğitim almasına imkân sağlayan faaliyet
alanıdır. Bu faaliyet kapsamında kişinin mevcut işi ile ilgili konularda
sahip olduğu becerileri geliştirmek üzere çeşitli eğitimler (işbaşı
eğitimleri, gözlem süreçleri gibi) alması mümkündür.
- Eğitim
almak üzere ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumuna ya da bir işletmeye
gidebilmesi de mümkündür. Eğitim almak üzere gidilecek işletme yurtdışında
bir eğitim merkezi, araştırma merkezi, yükseköğretim kurumu ya da işletme
tanımına uyan diğer bir kuruluş olabilir.
Personel Ders Verme Hareketliliği için Asgarî ve Azamî
Süreler
- Personel
ders verme hareketliliği için faaliyet süresi, seyahat hariç en az 2 iş
günü olmakla birlikte KA130 ve KA131 projeleri için en fazla 4 gün,
KA171 projeleri için 5 gün için ödeme yapılabilecektir. Bununla
birlikte, faaliyetin geçerli bir faaliyet olarak değerlendirilebilmesi
için en az 8 ders saati ders verilmesi zorunludur.
Personel Eğitim Alma Hareketliliği için Asgarî ve
Azamî Süreler
- Personel
eğitim alma hareketliliği için faaliyet süresi, seyahat hariç en az 2 iş
günü olmakla birlikte KA130 ve KA131 projeleri için en fazla 4 gün,
KA171 projeleri için 5 gün ödeme yapılabilecektir. Personel eğitim
alma faaliyeti tam zamanlı bir faaliyet olup tam gün eğitim alınan süreler
için hibe ödemesi yapılır.
Hareketlilik Dönemi
- Personel
hareketliliği ilan metinlerinde belirtilen tarih aralığında gerçekleştirilmelidir.
Başvuru Tarihleri
- Personel
hareketliliği başvuru tarihleri ilgili ilan metinlerinde belirtilmektedir.
Başvurular, hibe miktarı ve gerçekleşmeler göz önünde bulundurularak yılda
bir veya birkaç kez tekrarlanabilir.
Başvuru Yöntemi
- Başvuru https://turnaportal.ua.gov.tr/ adresinden online olarak yapılacaktır.
- İlk
olarak başvuru sistemine e-devlet şifrenizle giriş
yapınız.
- Giriş yaptıktan sonra, başvuru yapmak istediğiniz ilanı bulup, başvuru yap butonuna tıklayınız. (İlan detayları portaldaki ilanda da yer almaktadır.)
- Başvuru
sırasında yabancı dil belgesi ve varsa değerlendirme ölçütlerine dair
diğer kanıtlayıcı belgeler (engellilik, şehit/gazi yakını olma durumu vb.)
eklenmelidir.
- Formu
doldurduktan sonra başvuruyu tamamla seçeneğine tıklayınız. Tamamlanmamış
başvurular ofis tarafından görülmeyecektir.
- Başvurunuz
tamamlandıktan sonra sayfanın üst kısmında belge yükleme sekmesini
göreceksiniz. Bu seçeneği tıklayarak belge yüklemesi yapabilirsiniz.
- Başvuru
aşamasında yanlış ve eksik beyanından kaynaklanan sorunlardan
Koordinatörlüğümüz sorumlu tutulamaz.
Değerlendirme Ölçütleri
- Personel Hareketliliği başvuruları aşağıdaki tabloda
belirtilen ölçütlere göre değerlendirilecektir. Seçim kriterlerinin
belirlendiği senato kararı için lütfen tıklayınız.
No |
Ölçüt |
Puan |
||
1 |
Personel
hareketliliğinden hibeli faydalanma sayısı |
İlk
defa faydalanıyor olmak |
50 puan |
|
Bir kez
faydalanmış olmak |
35 puan |
|||
İki kez
faydalanmış olmak |
25 puan |
|||
Üç kez
faydalanmış olmak |
15 puan |
|||
Dört
kez faydalanmış olmak |
5 puan |
|||
Beş kez
ve üzeri faydalanmış olmak |
0 puan |
|||
2 |
Yabancı
dil puanı |
%50 |
||
3 |
Erasmus
görevi olmak |
a. Son
12 aydır koordinatörlük yapıyor olmak (veya) |
+5 puan |
|
b. Son
12 ayda bölümünde Erasmus kapsamında en az bir öğrenci/personel hareketliliği
yapılmış olmak |
+10
puan |
|||
4 |
Erasmus
kurumlar arası anlaşması yapmış olmak |
a. 1
anlaşma için |
+10
puan |
|
b.
İlave her anlaşma için (toplamda en fazla 3. anlaşmaya kadar) |
+5 puan |
|||
5 |
Erasmus
dersi |
a.
Erasmus ders listesinde en az bir dersi olmak (veya) |
+3 puan |
|
b. Son
12 ayda en az bir Erasmus dersi vermiş/staj danışmanlığı yapmış olmak |
+10
puan |
|||
6 |
Erasmus
projesi |
a. Son
12 ayda en az bir proje başvurusu yapmış olmak (veya) |
+5 puan |
|
b. En
az bir başvurusu kabul edilmiş olmak |
+15
puan |
|||
7 |
Davet/kabul
mektubu almış olmak |
+7 puan |
||
8 |
Daha
önce personel hareketliliğine dâhil olmayan bir birimden başvurmak veya
yurtdışında hareketlilik yapılmamış bir kuruma gidecek olmak |
+7 puan |
||
9 |
Engelli
personel olmak |
+7 puan |
||
10 |
Gazi
personel ile şehit ve gazi eş ve çocuğu personel olmak |
+7 puan |
||
11 |
Eğitim
alma hareketliliği |
a.
İdari personel olmak |
+7 puan |
|
|
|
b. Dijital
becerilerin geliştirilmesine yönelik faaliyetler |
+7 puan |
|
|
|
c.
Yüksek lisans derecesine sahip olmak |
+5 puan |
|
|
|
d.
Doktora derecesine sahip |
+10
puan |
|
12 |
Yapay
zeka ile ilgili faaliyetler |
+7 puan |
||
13 |
Kendileri
veya 1. derece yakınları AFAD’dan afetzede yardımı alanlar |
+7 puan |
||
14 |
Vatandaşı
olunan ülkeye yapılacak hareketlilikler |
-7 puan |
||
15 |
Hareketliğe
hak kazandığı halde, mücbir sebep olmaksızın veya ilanda belirtilen zamanda
feragat etmeksizin gitmekten vazgeçme veya kurum koordinatörlüğünün verdiği
görevleri yerine getirmeme |
-7 puan |
||
16 |
Çağrının
özelliğine göre eklenebilecek diğer ölçütler |
En
fazla +30 puan |
||
Açıklamalar:
1. İlan tarihi itibariyle, son 3 yıl içerisinde Erasmus+
kapsamında gerçekleştirilen hareketlilikler değerlendirmeye alınır. Önceki
ilanlarda hak kazanılmış ancak henüz gerçekleştirilmemiş hareketlikler de
puanlamaya dahil edilir. Son 12 ay içerisinde en az bir hareketlilikten
faydalanılmış veya henüz kullanılmamış hakkı var ise fazladan -10 puan
uygulanır. Hibesiz hareketlilikler faydalanması sayısına dahil edilmez.
2. Yabancı dil notunun 100’lük sisteme göre %50’si alınır.
Ulusal veya uluslararası geçerliliği olan YDS, YÖKDİL, TOEFL vb. bir yabancı
dil belgesinin ibrazı zorunludur. Belgede geçerlilik süresi aranmamaktadır.
Belge teslim edilmemesi durumunda yabancı dil notu Profesör, Doçent ve Dr.
Öğretim Üyesi kadrolarında görev yapan personel için 55, diğer tüm personel
için 0 kabul edilecektir. Yabancı dil puanı AB resmi dillerinden birisinde veya
gidilecek ülke veya programın özelliğine göre uygun düşecek bir başka dilde
olmalıdır.
3. Öğrenci hareketliliği puanından ilgili bölüm koordinatörü
ve bölüm başkanı yararlanabilir. Görev süresi içerisinde bölümünde yapılmış
öğrenci hareketliliği için öğrenim/staj anlaşmasının bir örneği ibraz
edilmelidir.
Personel hareketliliğinden anlaşmalı bir kurumdan yurtdışı
ortağını davet ederek ISUBÜ’de ağırlayan personel yararlanabilir. Personel
hareketliliği için ders verme/eğitim alma anlaşmasının bir örneği ve ilgili
ziyarete dair davet yazısı kanıtlayıcı belge olarak sunulmalıdır.
Birden fazla görevi olanlar 3b maddesi kapsamında en fazla
bir görev için puan talep edebilirler.
4. Kurumlar arası anlaşmanın yürüklükte olması veya onaya
sunulmak üzere hazır olduğunun belgelendirilmesi gerekir.
5. Mevcut dönem itibariyle Erasmus değişim öğrencilerine
verilmek üzere en az bir tane önlisans, lisans veya lisansüstü dersi açmış veya
son 12 ayda Erasmus öğrencilerine en az bir ders vermiş olan personel bu
puandan faydalanır. Erasmus kapsamında gelen değişim öğrencisine staj
danışmanlığı yapmış olan personel de ders verme puanı alabilir. Kanıtlayıcı
belge olarak görevlendirme yazısı ibraz edilmelidir.
6. ISUBÜ kurumsal kimliği ile (OID) yapılan bireysel
projeler (KA2 ve KA3 projeleri gibi) esas alınır. Başvuru ve kabule dair
kanıtlayıcı belgeler ibraz edilmelidir. Ulusal ajansın sayfasında çağrıya
çıkılan proje tipleri için geçerlidir. Kabul edilmiş projeler devam ettiği
sürece puan talep edilebilir. KA130 konsorsiyum projeleri ile KA171
projelerinin hazırlanması aşamasında danışmanlık yapan personele de ilgili
proje ilanlarında 6b maddesi uyarınca ek puan verilir. Her hareketlilik
ilanında her hareketlilik tipinde proje ekibinde yer alan en fazla bir kişi
puan talebinde bulunabilir.
7. Başvuru son tarihi itibariyle alınmış olan güncel
resmi/yarı resmi (e-posta iletisi, taranmış evrak vb.) bir davet yazısı (davet
eden kişi ve kurum bilgileri açıkça belirtilmek kaydıyla) yeterlidir.
8. İlan tarihi itibariyle, son 3 yıl içerisinde Erasmus+
kapsamında gerçekleştirilen hareketlilikler değerlendirmeye alınır. Faaliyete
katılım birim bazında (Fakülte, MYO vb.) belirlenir. İdari personel için
rektörlük birimleri tek bir birim olarak değerlendirilir. Kurum içi
görevlendirmeli personelde kadrosunun bağlı olduğu birim esas alınır.
Yurtdışında ilk defa gidilecek kurum puanı için kabul alınmış olması ve
kurumlar arası anlaşma yapılmış olması (ders verme ve eğitim alma için)
gereklidir.
9. Engelli personel durumunu Engelli Sağlık Kurulu Raporu
vermeye yetkili kamu hastanelerinden alınmış rapor ile belgelendirmesi halinde
önceliklendirilir.
10. Muharip gaziler ve bunların eş ve çocukları ile harp
şehitlerinin eş ve çocuklarının yanı sıra 12/4/1991 tarih ve 3713 sayılı
Terörle Mücadele Kanunu’nun 21. Maddesine göre “kamu görevlilerinden yurtiçinde
ve yurtdışında görevlerini ifa ederlerken veya sıfatları kalkmış olsa bile bu
görevlerini yapmalarından dolayı terör eylemlerine muhatap olarak yaralanan,
engelli hâle gelen, ölen veya öldürülenler”in eş ve çocukları ile 23 Temmuz
2016 tarih ve 667 sayılı KHK’nin 7. Maddesi uyarınca, 15/07/2016 tarihinde
gerçekleştirilen darbe teşebbüsü ve terör eylemi ile bu eylemin devamı
niteliğindeki eylemler sebebiyle hayatını kaybedenlerin eş ve çocukları veya
malul olan siviller ile bu kişilerin eş ve çocukları Erasmus personel
hareketliliğine başvurmaları halinde önceliklendirilir.
11. İdari personel olmak ölçütü yalnızca Eğitim Alma
Hareketliliği için geçerlidir.
Dijital beceri puanı, dijital pazarlama (örn. Sosyal medya
yönetimi, web analitiği), dijital grafik, mekanik ve mimari tasarım; uygulama,
yazılım ve kod ya da websitesi geliştirme; bilişim sistem ve ağlarının
kurulumu, bakımı ve yönetimi, siber güvenlik, veri analitiği, veri madenciliği
ve görselleştirmesi; programlama, robotik ve yapay zekâ eğitimleri vb.
faaliyetleri kapsar. Genel müşteri hizmetleri, talep oluşturma, veri girişi ya
da rutin ofis görevleri bu kapsamda sayılmaz.
Bu kriter ilan son tarihine kadar ilgili konularda görev yapmak üzere
davet almış başvuru sahipleri için uygulanır.
12. Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi Başkanlığı
tarafından hazırlanan 2021-2025 Ulusal Yapay Zekâ Stratejisi kapsamında
olduğunu kanıtlayıcı belge ibraz edilmelidir (https://cbddo.gov.tr/SharedFolderServer/Genel/File/TR-UlusalYZStratejisi2021-2025.pdf).
13. Kendileri veya 1. derece yakınları AFAD’dan afetzede
yardımı alanlar için uygulanır.
14. Vatandaşı olunan ülkeye yapılacak hareketlilikler için
uygulanır.
15. Son 3 yıl içerisinde başvurup gitmeye hak kazandığı
halde, mücbir sebep olmaksızın veya ilanda belirtilen zamanda feragat
etmeksizin gitmekten vazgeçen adaylara uygulanır. Erasmus kurum
koordinatörlüğünün verdiği görevleri mazeretsiz bir şekilde yerine getirmeme
durumunda da uygulanabilir.
16. Çağrının/projenin amaçları veya güncel şartlar ve
ihtiyaçlar doğrultusunda belirlenecek ek ölçütler konulabilir.
Diğer hükümler:
- Personel Ders Verme Hareketliliğine ISUBÜ’de görevli öğretim üyesi (Profesör, Doçent ve Dr. Öğretim Üyesi), Dr. Araştırma görevlisi ve Öğretim Görevlisi (ders veren) kadrolarındaki akademik personel başvurabilir.
- Personel Eğitim Alma Hareketliliğine ISUBÜ’de görevli Araştırma Görevlisi, Öğretim Görevlisi (ders veren veya vermeyen) ve idari kadrolardaki personel başvurabilir.
- Toplam puan eşitliği durumunda davet yazısı almış olanlara öncelik verilir. Eşitliğin bozulmaması halinde sırasıyla faydalanma sayısı, dil puanı, Erasmus görev puanı ve ISUBÜ'deki (SDÜ dahil) görev süresi esas alınarak sıralama yapılır.
- Aksi belirtilmedikçe her türlü ölçüt ISUBÜ personeli iken yapılan faaliyetleri kapsar.
- Kanıtlayıcı belge sunulmamışsa veya belge ve bilgilerdeki uyumsuzluk halinde Erasmus Ofisi kayıtları esas alınır.
- Proje ilanlarında belirtilen şartları taşımayan personelin başvurusu kabul edilmez.
- Aynı yıla ait KA131 (Erasmus program ülkeleri) çağrılarında en fazla bir hak verilir (Konsorsiyum ilanları dahil).
- Aynı yıla ait KA171 (Erasmus ortak ülkeleri) çağrılarında en fazla 1 hak verilir.
- Personel aynı anda çıkılan birden fazla ilana başvurabilir. Bu durumda öncelik sıralamasını ofise bildirir. Öncelik sıralaması belirtilmemiş ise proje önceliklerine göre yerleştirme yapılır.
- Aynı anda çıkılan ilanlarda ders verme veya eğitim alma hareketliliğinden sadece birisine başvurulabilir.
- Yedek listede yer ayıpta sonradan hak kazanan personel için de yine tek hak kriteri uygulanır.
- Yeterli başvuru olmaması durumunda ek ilana çıkılabilir veya mevcut başvuru sahiplerine birden fazla hak tanınabilir.
- KA171 projelerinde ortak ülke ve üniversite belli olduğundan, ders verme hareketliliği için başvuran personel aksi belirtilmediği sürece seçim aşamasında davet mektubu almış sayılır.
- İlan sonuçları kesinleştikten sonra zamanında feragat etmeyen, devamında Ofis tarafından belirtilen süre içerisinde gideceği kurumdan kabul mektubu alarak hareketliliği kesinleşmeyen veya istenen bilgi ve belgeleri istenen ortam ve zamanda teslim etmeyen personel mevcut hakkını kaybeder ve sonraki başvurularında bu haktan faydalanmış sayılırlar.
- Hareketlilik sonrasında katılımcılar faaliyet raporu vermek zorundadırlar. Rapor teslim etmeyen katılımcıların %20 hibe ödemesi yapılmaz.
- Yukarıda açıkça belirtilmemiş hususlarda Erasmus Ofisi ve seçim komisyonu Erasmus El Kitabı hükümleri, Ulusal Ajans’ın tavsiyeleri, ISUBÜ ve proje öncelikleri ve ortak kurumların beklentileri çerçevesinde karar alır.
Anlaşmalı Üniversiteler ve Kontenjanlar
- Personel
ders verme hareketliliği kurumlararası anlaşmalar kapsamında
gerçekleştirilmektedir. Faydalanıcılar ISUBÜ Erasmus Ofisi’nin internet
sayfasında bulunan kurumlararası anlaşmaları inceleyebilir.
Seçim Sonrası Süreç
- Seçilen
personel ile faaliyet için hesaplanan azamî hibe miktarını içeren hibe
sözleşmesi imzalanır.
Hibe Desteği
Bireysel Destek (Individual Support)
- Personel
hareketliliğinden faydalanan personele verilen hibe, katkı niteliğinde
olup yurtdışında geçirilen döneme ilişkin masrafların tamamını karşılamaya
yönelik değildir. Projeden projeye (KA131 veya KA171), yıldan yıla (2023
veya 2024 gibi) hibe miktarları değişiklik gösterebileceğinden güncel hibe
miktarlarını internet sayfamızdaki Dokümanlar kısmında bulunan El
Kitaplarından öğrenebilirsiniz.
- Personelin
faaliyet süreleri ve hibeleri, faaliyet başlamadan önce tahminî olarak
hesaplanır ve faaliyet sona erdikten sonra hareketliliğin gerçekleştiği tarih
aralığı çerçevesinde hibe tekrar hesaplanır ve kalan ödeme buna göre
gerçekleştirilir.
Seyahat Desteği (Travel Support)
- Personel
hareketliliği faaliyetinden faydalanan personele ödenecek seyahat gideri
miktarı “Mesafe Hesaplayıcı” kullanılarak hesap edilmektedir. Mesafe
hesaplayıcısına aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilmektedir: https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm
- Bireysel
Destek’te olduğu gibi Seyahat Desteği de projeden projeye (KA131 veya
KA171), yıldan yıla (2023 veya 2024 gibi) hibe miktarları değişiklik
gösterebileceğinden güncel hibe miktarlarını internet sayfamızdaki
Dokümanlar kısmında bulunan El Kitaplarından öğrenebilirsiniz.
- Yeşil
Seyahat türünde seyahat tercih eden personele seyahat günleri için 4 güne
kadar bireysel destek verilebilir. Yeşil seyahat, seyahatin ana kısmı için
otobüs, tren veya araba paylaşımı gibi daha düşük emisyonlu ulaşım
araçları kullanılan seyahat olarak tanımlanır.
Hibesiz (“0” Hibeli) Personel Olma Durumu
- Personel
istediği takdirde hibe almaksızın faaliyete katılabilir. Faaliyetten
hibesiz faydalanılabilmek için de başvuru yapılması ve başvurunun diğer
başvurularla beraber değerlendirmeye tabi tutulması gerekmektedir.
Özel İhtiyaç Desteği (Inclusion Support)
- Erasmus+
Programı, özel ihtiyaç sahibi kesimin programa katılımını teşvik
etmektedir. Özel ihtiyacı olan kişi, ek finansal destek olmadığı takdirde
kişisel fiziksel durumu, zihinsel durumu veya sağlık durumu,
projeye/hareketlilik faaliyetine katılmasına izin vermeyen potansiyel
katılımcıdır. Özel ihtiyaç desteğine gereksinim duyan öğrenci ve personele
fazla hibe verilebilmesi için yararlanıcı yükseköğretim kurumu tarafından
Merkezden ilave hibe talebinde bulunulması gerekmektedir.
Not: Burada bahsedilmeyen hususlarda Ulusal Ajans tarafından yayınlanan “Yükseköğretim Kurumları için ilgili sözleşme dönemine ait El Kitabı hükümleri ve diğer ilgili mevzuat geçerli olacaktır.